Friday, December 19, 2014

Ana ikan bakar, Tanjung Lumpur

Tujuan utama aku ke Kuantan, semestinya...MAKANNNN.... ok, dari hotel yang kami stay, nak ke Ana Ikan Bakar Tanjung Lumpur ni  lebih kurang 4km je, dekat sangat, kitorang gerak petang, lebih kurang pukul 6pm, saja tak nak pergi malam, taknak crowded, tak tenang nak makan. Macammana pun org tetap ramai gak, tapi Alhamdulilah, meja banyak. Mula-mula dapatkan meja, then baru pilih seafood. Aduhai, geram betul tgk seafood nih, fresh je, payah hoi nak jumpa kat KL. Teringat aku dolu2 punya kisah, lakibini mengidam nak pekena ikan bakar, nak cari yang dekat-dekat je, google punya goole jumpa la satu kedai kat selayang, masa kami sampai, kedai baru nak buka, kitorang terlebih awal, excited punya pasal, then nampakla tokey dia baguih punya turun dari van dia bw turun plastik NSK berisi ikan...pastu susun dalam sampan, uhukk..uhukk...sedih nau! Mengharapkan ikan fresh dari laut...huhu..nan ado! Ok, sambung cerita Ana Ikan Bakar...lupakan kisah lama..hahaha. Ok, Ikan bakar dia lain dari lain, apa yang lain? Harusla petai, sedapp..Ketam aku amik, masak tiga rasa, pun sedap, pepahat masam manis, udang bakar petai (paling win), dan sotong agak liat sikit dan keras. Lupa pulak aku harga semua tu berapa, yang pasti semua tu tak sampai seratus pun, nanti aku cari resit if ada lagi la. Layan jelah keindahan makanan kat bawah ni...







No comments:

Post a Comment